Protirakovinné potraviny, které by měla mít každá kuchyně. Věděli jste o nich?

Tento seznam potravin, které jsou velmi účinné v boji proti mnoha nemocem i rakovině, by neměl chybět v žádné ledničce, mrazáku ani na poličce.

Zde je několik příkladů, jak je nejlépe připravit (použít).

Semínka chia

Tato malá, tmavě zbarvená jádra jsou velmi bohatá na bílkoviny. Jsou užitečné jako přísada do sklenic smoothie. Tato semínka jsou mnohem účinnější než jiné sladké křupavé doplňky. Jsou také velmi bohaté na antioxidanty. Patří mezi ně kvercetin, kaempferol a kyselina chlorogenová. Právě tyto látky jsou vynikající prevencí rakoviny plic a prostaty.

Chia semínka mají také vysoký obsah vlákniny, která může snížit riziko vzniku rakoviny tlustého střeva a konečníku.

Chia semínka se prodávají v mnoha supermarketech, obchodech se zdravou výživou a na trzích. Používejte je do všech druhů pokrmů. Přidávejte je do kaší, jogurtů a koktejlů. Nebo stačí namočit jednu čajovou lžičku semínek do poloviny sklenice převařené vody a vypít ji ráno na lačno. Jedná se o vynikající prevenci gastrointestinálních onemocnění.

Růžičková kapusta

Tato dočasně zapomenutá zelenina se vrací do naší kuchyně. A to z dobrého důvodu! V brukvovité zelenině byly nalezeny indoly a isothiokyanáty. Zabraňují vzniku nádorů v močovém měchýři, játrech, plicích a tlustém střevě. Růžičková kapusta je také velmi bohatá na vitaminy C a K.

Z této zeleniny lze připravit mnoho zdravých a chutných pokrmů. Může se smažit, dusit, péct a přidávat do salátů. Podle odborníků na výživu by tyto produkty měly být vždy v domácnosti. Hlavně na ně nezapomínejte a jezte je pravidelně.

Vlašské ořechy

Vlašské ořechy jsou nazývány „super-ořechy“, protože obsahují velké množství antioxidantů. Obsahují dvakrát více těchto prospěšných látek než jiné ořechy. Vlašské ořechy jsou velmi bohaté na kyselinu alfa-linolenovou. Jedná se o esenciální mastnou kyselinu, která snižuje riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. A polyfenoly obsažené v tomto produktu jsou účinné proti rakovině prostaty.

Podle odborníků ořechy pražené nebo namočené na několik hodin ve vodě podporují lepší vstřebávání živin. Vlašské ořechy přidané do ovesných vloček nebo jogurtu jsou dobrou svačinou.

Červené hrozny

Slupky červených hroznů obsahují jednu z nejznámějších protirakovinných látek. Je to resveratrol, který potlačuje rakovinotvorné buňky. Červené a fialové hrozny obsahují také další silné antioxidanty – antokyanin a kachektin.

Odborníci na výživu doporučují tyto zdravé plody zmrazit a jíst je v zimním chladu. Jsou výbornou svačinkou mezi jídly. A sušené červené hrozny jsou k dostání kdykoli během roku. Hrozny jsou ideální do salátů, masových a rybích pokrmů.

Artyčoky

Artyčoky jsou bohaté na polyfenoly, které ničí rakovinu tlustého střeva. Lékaři tvrdí, že ačkoli nemoc neléčí, jsou účinnou prevencí proti růstu rakovinných buněk. Tyto příjemně chutnající plody jsou také velkým zdrojem kyseliny listové. Jedná se o základní vitamin skupiny B. Jejich konzumace snižuje riziko vzniku rakoviny plic.

Artyčoky lze jíst syrové, vařené nebo pečené, s různými omáčkami a kořením. Artyčoky se dobře skladují v mrazáku, ale čerstvé jsou zdravější.

Borůvky

Tato sladká, tmavě fialová bobule má některé jedinečné vlastnosti. Borůvky sbírané v lese jsou velmi bohaté na antioxidanty. Jejich fialová barva je způsobena flavonoidy. Antokyany obsažené v těchto bobulích jsou nejsilnějším antioxidantem. Ve srovnání s více než dvaceti dalšími druhy ovoce a zeleniny má nejvyšší „celkovou antioxidační kapacitu“. Američtí vědci navíc v borůvkách objevili zvláštní látku – pterostilben. Snižuje krevní tlak.

Zdroj: menslife.com