Pijeme stále více nealkoholických nápojů a není to jen móda
Piva, vína a dokonce i tvrdý alkohol bez procent jsou velmi jasným trendem posledních měsíců, nejen v Česku. Starost o zdraví a imunitu v době koronaviru dále zvyšuje zájem o nealkoholické nápoje.
Pivo bez procent se již stalo samostatnou kategorií, která zabírá 4,7 procenta trhu s pivem.
Popularita nápojů bez procent v Česku, a to i ve formě nápojů, je součástí globálního trendu – podle zprávy Nielsen také v USA vzrostl prodej nealkoholických nápojů a nápojů o více než 20% za 6 měsíců pandemie a nealkoholické pivo o 38%.
Již na začátku roku 2020 byly nealkoholické nápoje, od vín po tvrdý alkohol, jako je gin, velmi populární a byly považovány za jeden z nejdůležitějších fenoménů v tomto segmentu.
Proč pijeme stále více vín a nealkoholických piv?
Pandemie pomohla při vývoji dalšího jevu – to je prodej (ne) alkoholu přes internet. Tento fenomén také produkuje nové bary.
Zajímavé je, že nelze identifikovat skupinu spotřebitelů, která by byla zodpovědná za úspěch tohoto segmentu – nealkoholické nápoje si užily všechny věkové a demografické skupiny. „Zpočátku jsme si mysleli, že mileniálové jsou nejdůležitější součástí „ střízlivého“ hnutí, ale zástupci všech věkových skupin se alkoholu vyhýbají, uvedl Chris Boys, ředitel společnosti Monday Gin, producent nealkoholického ginu, v rozhovoru pro Forbes.com.
Majitelé obchodů s nealkoholickými nápoji, kteří zaznamenávají velký nárůst objednávek, vidí tento trend především jako signál, že klíčovým argumentem pro přilákání nových zákazníků je péče o zdraví.
Ještě jednodušší vysvětlení nabízí Julia Bainbridge, autorka nedávno vydané knihy „Good Drinks“. „Pro ty, kteří z jakéhokoli důvodu nepijí alkohol, může sáhnutí po nápojích založených na nealkoholických nápojích jednoduše znamenat zábavu a pití bez alkoholu může být náhradou za elegantní večery, které nám chybí“ – uvedla autorka v rozhovoru.