Mercedes-Benz a jeho Unimog. Hvězda mezi nákladními automobily, která pořád svítí

Výroba vozů Unimog byla zahájena v roce 1948 ve společnosti Boehringer v Göppingenu. V roce 1951 jej získala společnost Mercedes-Benz. Unimog se stal oficiálně součástí rodiny MB. První model byl navržen krátce po druhé světové válce pro použití v zemědělství jako víceúčelový traktor.

Historie vozu Unimog

Unimog je řada víceúčelových středních nákladních automobilů s pohonem všech kol vyráběných společností Daimler a prodávaných pod značkou Mercedes-Benz. Název znamená „UNIversal-MOtor-Gerät“, přičemž Gerät je německý výraz pro zařízení. Společnost Daimler-Benz převzala výrobu vozů Unimog v roce 1951.

První model byl navržen krátce po druhé světové válce pro použití v zemědělství jako víceúčelový traktor poskytující vývodovou hřídel k obsluze pil v lesích nebo sklízecích strojů na polích. Byl zkonstruován s trvalým pohonem všech kol se stejně velkými koly, aby mohl jezdit po silnicích vyšší rychlostí než standardní zemědělské traktory. Díky velmi vysoké světlé výšce a pružnému rámu, který je v podstatě součástí odpružení, nejsou Unimogy určeny k přepravě tak velkého nákladu jako běžné nákladní automobily.

Díky svým terénním schopnostem se Unimogy vyskytují v džunglích, horách a pouštích jako vojenská vozidla, hasičské vozy, expediční kempy, a dokonce i v soutěžích, jako jsou truck trialy a Rallye Dakar. V západní Evropě se běžně používají jako sněhové pluhy, nosiče komunální techniky, zemědělského nářadí, vozidla lesníků, stavební technika nebo silniční kolejová vozidla a jako armádní transportéry osob nebo techniky (ve své obrněné vojenské verzi).

Zdroj: expeditionmeister.com, Wikipedia, redakčně upraveno