8 návyků chytrých lidí

Impozantní IQ často není zárukou impozantní kariéry. Vysoké IQ málokdy svědčí o chytrosti, nanejvýš o tom, že umíte efektivně pracovat. Pokud naopak dokážete svou inteligenci využít správným způsobem, čeká vás často zářná budoucnost. Vzhledem k tomu je zajímavé vědět, jaký je rozdíl mezi chytrými lidmi a jejich méně chytrými protějšky.

Zvyky chytrých lidí
Nebude novinkou, když řekneme, že chytří lidé dělají věci jinak. Stačí se podívat na někoho, jako je Elon Musk. Jeho IQ je 155, což je mnohem více než průměrná hodnota 110. Takto vysoké IQ zaručuje, že rychle pochopíte složité věci a dokážete podle toho jednat. Řešení složitých problémů tak zabere podstatně méně času.

Proto se někteří lidé domnívají, že některá povolání vyžadují nadprůměrnou inteligenci. K chytrosti však nestačí mít jen vysoké IQ. Ostatní vlastnosti jsou často stejně důležité.

1 / Přednostně si dopřejte dostatečné množství spánku
Množství spánku má vliv na naši hmotnost a pokud spíme dostatečně dlouho, jsme méně náchylní ke stresu. Chytří lidé se vyznačují tím, že dbají na dostatek spánku, v průměru šest až sedm hodin denně.

2 / Ujistěte se, že máte ranní rituál
Pravidelný ranní rituál může pomoci! Je známo, že lidé jako Benjamin Franklin a Freud měli pravidelné návyky. V mnoha případech takový rituál pomáhá dobře začít den. Zlepšuje koncentraci a pomáhá vám začít den uvolněně.

3/ Nastavte si konkrétní časy pro dosažení svého hlavního cíle
Odpočinek, čistota a pravidelnost jsou vynikajícími hodnotami pro dobrý život. To platí nejen pro děti, ale i pro dospělé. Jakmile začnete pro určité úkoly používat pevné časy, zjistíte, že tyto úkoly můžete provádět efektivněji. Přehledný pracovní rozvrh vám tak zajistí klid a méně vás rozptýlí.

4/ Najděte optimální rovnováhu mezi vstupem a výstupem
Chytří lidé umí obzvlášť dobře rozdělit svou energii. To je užitečné, pokud víte, že některé činnosti vám energii dodávají, zatímco jiné ji spotřebovávají. Pokud se vám podaří najít jasnou rovnováhu, zjistíte, že se díky tomu cítíte lépe.

5 / Minimalizujte rozptylování
Rozptýlení má pro vaši produkci katastrofální následky. Není to tak zvláštní, protože málokdy budete mít práci, která je vždy zajímavá. Míru rozptýlení však můžete ovlivnit sami. Pokud víte, jak často se necháváte rozptylovat, snažte se to omezit. Díky tomu nemusíte být expertem na multitasking, což chytří lidé stejně nesnášejí.

6/ Vstávejte z postele včas
Ačkoli to zní bláznivě, kromě dostatku spánku má smysl také včas vstávat. Zůstat déle v posteli může být lákavé, ale vyčerpá to vaši energii. Takže to není moc chytré.

7 / Sportujte denně
Když budete každý den sportovat, i kdyby to mělo být jen 20 minut, zajistíte si lepší začátek dne. Zajistí vám, že se na chvíli přestanete soustředit a nebudete se věnovat své práci. Tu si schováte na později.

8 / Maximalizujte své nejproduktivnější hodiny
Správné řízení času znamená, že můžete ovlivnit svou vlastní produktivitu. Například pro některé lidi může mít smysl vykonávat méně energickou práci v ranních hodinách, pokud víte, že vaše koncentrace je mnohem vyšší později během dne.