Normcore je zpět: takto bude vypadat rok 2021 v módě

Přidat na Seznam.cz

Maximalismus slavných návrhářů je nahrazen klasickými vzory a ekonomickými barvami. V obtížných dobách požadujeme bezpečný a stylisticky úsporný způsob.

Prohlášení Virgila Abloha z Louis Vuitton, oznamující smrt streetwearu, bylo letos citováno v mnoha různých kontextech, zdá se být ale v rozporu s vývojem. Při pohledu na zájem o jednoduché kolekce lze předpokládat, že nás čeká éra normcore a stylistické zdrženlivosti.

Brzy bychom měli poznat první efekty spolupráce Kanyeho Westa se značkou GAP. Americký rapper s luxusní mikinou přístupnou všem fantazíroval před pandemií a podpis Kaneyho s GAPEM vyslal celému odvětví signál ke změně priorit a upuštění od drahých značek vyrábějících pro jedno procento populace.

Foto: HM

H&M oznámilo kolekci „Essentials“ v následujících měsících. Adidas a luxusní streetwearová značka Fear of God již do své nabídky představili novou nabídku módních „nezbytností“.

Jak poznamenal web NSS, tento posun směrem k pohodlí (dokonce i klesající popularita džínů) je mimo jiné důsledkem úspěchu „must-have“ kolekcí japonské značky Uniqlo, která předcházela pandemii.

Dokonce i v Číně, kde je prodej luxusních kabelek a tenisek tak velký, že značkám umožňuje rychle se vyrovnat během období krize, popularita společností s normcore stylem roste. Mladí Číňané začínají oceňovat „cool“ design – jednoduché a pohodlné oblečení v černé, šedé a bílé barvě.

A jak se vám líbí kolekce Essentials od H&M?