Kabriolet Ferrari s motorem V8 je ohromující mistrovské dílo

Přidat na Seznam.cz

Velká pozornost byla věnována tomu, aby si model Roma nejen zachoval vzhled inspirovaný 60. léty, ale aby jej ještě vylepšil. Nová sofistikovaná měkká střecha je vybavena jedním ze dvou speciálních tkaninových výpletů a rozkládá se za 13,5 sekundy.

Do měkké střechy byla zabudována zadní zástěna, takže obě lze složit pod kryt kapoty. Když je měkká střecha spuštěna pod krytem v barvě karoserie, výrazně retro zadní převis modelu Roma stále plynule navazuje na zadní sedačky a opěrky hlavy.

Web Road & Track si všímá významu modelu Roma Spider z hlediska historie a současné nabídky značky Ferrari. Je to první Ferrari s motorem vpředu navržené s měkkou střechou od roku 1969 a slouží jako náhrada za Portofino M s pevnou střechou, méně výkonný kabriolet GT od Ferrari s motorem V8.

Stejně jako kupé Roma má i Roma Spider protaženou přední kapotu „se žraločím nosem“, která přechází do tvarované karoserie bez jakýchkoli nepodstatných panelů, výřezů nebo větracích otvorů. Dokonce i nezbytná mřížka chladiče, lemovaná dvěma lineárními LED světlomety, je minimální a má nový unikátní perforovaný tvar, který je barevně sladěn s vozem.

Za skrytým nasáváním se skrývá 3,9litrový osmiválec Roma se dvěma turbodmychadly, který posílá 612 koní na osmistupňovou dvouspojkovou převodovku Ferrari F1. Ferrari si dává záležet na tom, aby připomnělo, že jde o stejný agregát, který byl v letech 2016 až 2019 zvolen porotou novinářů „Mezinárodním motorem roku“. V modelu Roma Spider zvládne uctívaný osmiválec sprint na 100 km/h za 3,4 sekundy, rychlost 200 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlost přesahuje více než 320 km/h.

Ferrari se neodchýlilo ani od interiéru kupé Roma. Spolujezdec a řidič mají svůj vlastní prostor, což je pojetí, které má podle značky kořeny v jejích vozech ze 70. let. Každé sedadlo je uzavřeno v obklopujícím objemu, který se táhne od palubní desky až k zadním sedadlům a vytváří fyzickou průchozí linii od přední části vozu k zadní.

Přepracován byl také volant, jehož levé rameno má výstupky odpovídající dotykovým ovládacím prvkům. Tlačítko pro spuštění motoru je nyní červeně podsvícené.

Zdroj: roadandtrack.com, ferrari.com, redakčně upraveno